گروه فرهنگی روایت امین

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۴:۲۸ ق.ظ

گروه فرهنگی روایت امین

بسم رب الشهدا
گروه فرهنگی روایت امین در سال 1388 در فضایی دانشجویی آغاز بکار کرد. سرآغاز فعالیت، جمع آوری خاطرات شهید مجید ایزدپناه بود.  جمع آوری خاطرات از خانواده آغاز شد و تمامی دوستان شهید را در برگرفت. هرچند توانمدی گروه برای ساخت مستند تصویری به جهت نرم افزاری فراهم بود ولی در دسترس نبودن دوربین، تجهیزات نور و صدا باعث شد خروجی کار به سمت کتاب رود.
پس از شش ماه، تحقیق و مصاحبه های صورت گرفته به رشته تحریر درآمد و کتاب "این تویی که هستی" به تالیف احسان منصوری در سال 90 به لطف شهید به چاپ رسیدو رونمایی شد.

جذابیت های کار و نیز فقدان مادران و پدران شهدا مارا بر آن داشت تا سریعتر نسبت به جمع آوری خاطرات شهدا بپردازیم تا کمتر افسوس دیر رسیدنهایمان روا بخوریم.

جمع آوری خاطرات شهید محمود جهان پناه، ابوالفضل اسدی، ابوالفضل ده کهنه، سیدمصطفی موسوی، مجتبی پژمان، بهرام انزلچی و نیز شهید محمد باقر بنائیان آغاز شد که بزودی و به لطف شهدا به چاپ خواهند رسید.
با توجه به دقت نظر در جمع آوری خاطرات و مستندات معاونت پژوهش سازمان بنیاد شهید سفارش تهیه مجموعه چند رسانه ای شهیدان اسدی، جهانپناه و ده کهنه را به گروه روایت امین واگذار کرد که به یاری خداوند هر سه در سال 91 تکمیل و رونمایی شد.

مصاحبت با خانواده شهدا بخصوص مادران و پدران و همدلی با آنها ایده ای بذهنمان رساند که نتیجه آن  برگزاری یادواره در منزل شهیدبه جای مزار شهدا و سالن های مرسوم بود.

پس از سالها آمدن دوستان و همرزمان فرزند در خانه و بیان خاطره، دلگرمی هرچند کوچکی شد بر دل پدران و مادران شهدا که این امر بعد از برگزاری سالگرد شهادت شهید اسدی به عنوان یک برنامه ماهانه در سرفصل فعالیت های گروه قرار گرفت.
برگزاری این مراسم در منزل شهید احمد زکی، شهید بهرام گودرزی، شهید محسن عزیزی از دیگر برنامه های اجرا شده توسط گروه فرهنگی روایت امین در سال 92 است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۳
روایت امین

نظرات (۱)

۲۳ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۱۶ میم قاف میم
خدا خیرتون بده

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی